Stavba stávající loděnice byla zahájena v r.1938, do provozu uvedena v
r.1941. V letech 1970 až 1975 byla provedena svépomocná přístavba loděnice
jako náhrada stávajících dřevěných přístřešků, kdy byla vybudována posilovna,
jednostranný cvičný bazén pro 4 veslaře a garáž. V letech 1985 až 1990 byla opět
svépomocně provedena druhá etapa přístavby loděnice - vzniklo tak podél současných
šaten nové sociální zařízení a plynová kotelna včetně ústředního vytápění,
současně se vybudovala čerpací stanice a nová kanalizace, která nahradila
dosavadní žumpu.
Po katastrofální povodni v r.1997, kdy byla loděnice víc jak metr pod vodní hladinou,
byla za pomoci řady obětavých členů veslařského oddílu a členů VK Mělník
vyčištěna od nánosů bláta a za pomoci sponzorů z řad stavebních firem byla provedena obnova
celého areálu. Byly položeny nové dlažby, vysušeny omítky a provedeny nové dřevěné obklady
v klubovně. V současné době již loděnice opět funguje v plném rozsahu a noví zájemci
zde najdou dobré zázení pro provozování veslařského sportu.
Areál veslařského střediska umožňuje nejen veslování na řece Moravě na
úseku v délce 10 km mezi bělovským a spytihněvským jezem, ale je rovněž
výchozí základnou pro rekreační plavby po řece Moravě k jezu ve
Spytihněvi, kde po občerstvení ve vodácké hospůdce je možno pokračovat
dál plavebním „baťovým“ kanálem se čtyřmi plavebními komorami do
Uherského Hradiště a pak dál až do Strážnice, kde je možno navštívit
známé vinné sklepy.
|